Kallion puistokirppiksellä kauppa kävi! Rastatukkaa, puolisiiliä, vesipiippua, "Ei ydinvoimalle", queeriä, goottia, vegaania, taiteilija-hipsteriä, wanna-be-hipsteriä ja anarkistia silmänkantamattomiin.
Näin äkkisilmäyksellä.
Mutta kuvassa oli tietty sävy. Oikeasti tunsin seisovani tarkasti määritellyssä kohderyhmässä (kohderyhmäajattelu kun on markkinoinnin / kapitalismin perusteko). Vaikka fiilis oli hyvä, se muistutti tarkemmin katsottuna performanssia, ihmiset olivat brändänneet itsensä päästä varpasiin. Vesipiippua polteltiin Conversen lenkkareissa, myytävänä oli G-Star-Rawn huppareita, puolisiilin toinen puoli oli laitettu pystyyn kampaamotuotteilla, chai latten kumppanina toisessa kädessä kieppui Che Quevaran punainen kangaskassi. Mac päästi ilmoille elektrohumppaa ja Foursquare piippasi. Nämä ovat ihmisiä, jotka 25-vuotiaina tienaavat enemmän kuin vanhempansa. He asuvat taloissa, joiden neliöhinta on yhtä korkea kuin Töölössä - eikä talojen edessä saa kiemurrella leipäjono.
Gentrifikaatio. Kurvi on tulevaisuuden Times Square.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti