maanantai 12. lokakuuta 2009

Saavumme Helsinkiin 1 v.

Vuosi Bloggerissa. Yli 700 postausta, eli keskimäärin noin kaksi per päivä. Mitä on tapahtunut vuodessa?

Olen lukenut paljon. Kirjoittanut kaksi päiväkirjaa täyteen. Kertonut salaisuuksia. Pitänyt salaisuuksia. Saapunut Helsiinkiin ainakin 400 kertaa. Katsellut radanvartta satoja ohikiitäviä tunteja. Palannut kotiin märissä kengissä ja eskapistisissa sukkahousuissa.

Olen pitänyt kiinni ja päästänyt irti itsestäni. Vaikka tuo voisi olla taiteenkin tehtävä.

Juopotellut, ajanut taksilla, itkenyt, riidellyt, jäänyt yöksi. Raivonnut ja vittuillut. Ollut ymmällä.

Oppinut pitämään myöhäisestä suomalaisesta modernismista.

Tehnyt tietoisia päätöksiä. Olen halunnut, ollut halua, ollut mitä haluan itse. Ja halunnut paljon. Viettänyt kohtuuttomia ja tiheitä hetkiä milloin missäkin.

Sietänyt en ole, enkä aio. Mutta olen käynyt rajoilla kääntymässä.

Ihastunut, pettynyt, ihastunut, pettynyt, oppinut ja ihastunut. Rakkaus, ehkä vielä toinenkin. Kolmas ja neljäs. Viideskin varmasti.

Olen tehnyt töitä. Presentoinut, analysoinut, laskenut katetuottoa, leikkiä ja mäkeä.


Tänään satoi ensilunta, päivänä, jona heitin roskiin vanhat käyntikortit.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti